Opšti uslovi koršćenja
PRAVA I OBAVEZE PRODAVCA I POTROŠAČA (USLOVI KORIŠĆENJA), POLITIKA PRIVATNOSTI I ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI.
- Prodavac je dužan Potrošača (kupca) upoznati o osnovnim obeležjima robe (proizvoda) koju kupuje, o ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke i načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, o postojanju zakonske odgovornosti Prodavca zbog nesaobraznosti robe ugovoru, o načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošača po osnovu saobraznosti. Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, Potrošač nakon što obavesti Prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
- Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je Potrošač nabavio zamena robe mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za Potrošača i uz njegovu saglasnost. Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Potrošača, on ima pravo da bira izmenu zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, a otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost Potrošaca. Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Potrošač neće zloupotrebljavati svoja prava po osnovu nesaobraznosti, u protivnom, biće dužan da Prodavcu naknadu svaku štetu koju mu je time prouzrokovao. Prodavac će utvrditi da li postoji nesaobraznost robe koju je Potrošač istakao i ako utvrdi da je Potrošač i pored nepostojanja neosaobraznosti ili postojanja neznatne nesaobraznosti raskinuo ugovor, od Potrošača će tražiti naknadu štete zbog neosnovanog raskida ugovora. Pod štetom se podrazumeva kako stvarna šteta tako i izmakla korist.
Da bi Potrošač ostvario pravo na saobraznost dužan je, pri predaji robe Prodavcu priložiti dokumentaciju koja dolazi uz robu, original ili kopiju Ugovora o prodaji kojim se potvrđuje kupovina robe od Prodavca. -
Potrošač može da izjavi reklamaciju radi ostvarivanja svojih prava iz usled nesaobraznosti robe ugovoru i prava po osnovu garancije, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka, dostavljanjem reklamacije u reklamacionom listu na e-mail: reklamacije@wineartshop.rs
Reklamacije na izostanak isporuke porudžbine u dogovorenom roku, kupci bi trebalo da dostave odmah nakon što je istekao okvirni rok koji je naznačen za isporuku poručenog proizvoda.
Reklamacije na primljenu količinu, odstupanja u vrsti proizvoda od poručenih, eventualna oštećenja ili na kvalitet proizvoda, kupci bi trebalo da pošalju što pre po prijemu pošiljke, odnosno najkasnije u roku od 3 dana od prijema paketa.
Za reklamaciju je neophodno koristiti reklamacioni list .
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu Potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 30 dana, od dana podnošenja reklamacije.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Potrošača. S toga će Potrošač svoju saglasnost dati u najkraćem mogućem roku od momenta prijema odgovora Prodavca na reklamaciju, kako bi Prodavac mogao da reši reklamaciju u gore spomenutom zakonskom roku. Neblagovremeno davanje saglasnosti Potrošača smatraće se jednim od objektivnih razloga zbog kojih Prodavac nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Potrošača u zakonskom roku.
Ukoliko Prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti Potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, koju ce Potrošač dati u najkraćem mogućem roku. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Prodavac se obavezuje da će svaku robu čija reklamacija nije rešena u dogovorenom roku zameniti novim, istim ili odgovarajućim artiklom. Ukoliko Potrošač ne prihvati zamenu artikla za drugi odgovarajući, Potrošaču će biti vraćen iznos kupoprodajne cene.
Saobraznost se daje isključivo na ispravnost robe, dok se podrazumeva da je Potrošač upoznat sa karakteristikama robe, pa se saobraznost odnosi na činjenicu da će izabrana roba zadovoljiti zahteve Potrošača u okviru propisanih karakteristika.
Pravo na saobraznost nije moguće ostvariti ukoliko je do oštećenja robe došlo usled transporta nakon isporuke, usled više sile (poplava, zemljotres, požar i sl.), usled nepravilnog korišćenja, usled nepridržavanja proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi robe, ukoliko je proizvod vraćen bez dokaza da je kupljen kod Prodavca. Potrošač je dužan da prilikom preuzimanja kupljene robe ustanovi kompletnost i fizičku neoštećenost robe koje preuzima. Naknadne reklamacije koje se odnose na kompletnost i fizičku neoštećenost neće biti prihvaćene. - Prodavac robase može dostaviti internom dostavnom službom Društva na teritoriji grada Beograda i kurirskom službom (Bex) ili brza dostava (Wolt drive) s tim što troškove dostave preko kurirske službe (Bex/Wolt drive) snosi Prodavac ili Potrošač istu može preuzeti lično na maloprodajnim lokacijama Društva.
-
Potrošač sajt https://wineartshop.rs/ i/ili aplikaciju Wine Art Shop koristi dobrovoljno.
Poručivanje robe na sajtu i/ili preko aplikacije može se vršiti 24 časa, sedam dana u nedelji.
Roba se naručuje elektronskim odabirom određenog proizvoda (artikla) i njegovim dodavanjem u potrošačku korpu klikom na dugme „Dodaj u korpu“. Roba se smatra naručenom u trenutku kada Potrošač završi transakciju jednom od platnih kartica koje se prihvataju u platnom prometu Republike Srbije ili plaćanjem pouzećem. Društvo ima obavezu da isporuči sve naručene proizvode i ne odgovara kupcu za bilo kakvu vrstu eventualno nastale štete prilikom dostave proizvoda. Sva pitanja u vezi sa naručivanjem Potrošač može postaviti na e-mail: orders@wineartshop.rs. -
Sajtom https://wineartshop.rs/ i aplikacijom upravlja i administrira Wina Art doo Beograd, ul. Ičkova br. 29, matični broj: 20336480, PIB: 105218252, info@wineartshop.rs (u daljem tekstu: Prodavac ili Društvo).
Tekstovi, logotipi, grafika, slike, audio i video materijali kao i ostali materijal na sajtu odnosno u aplikaciji (u daljem tekstu: Sadržaj) jesu autorsko pravo Prodavca i online prodavnice https://wineartshop.rs/ ili su na internet postavljeni uz dozvolu vlasnika ili nosioca autorskih prava. Korišćenje Sadržaja u bilo kom obliku bez pisane dozvole Prodavca i/ili vlasnika Sadržaja je strogo zabranjeno. Neovlašćena upotreba Sadržaja može podstaći preduzimanje pravne radnje od strane Prodavca i/ili vlasnika Sadržaja, uključujući i krivično gonjenje.
Sadržaj može sadržati netačne podatke ili štamparske greške. Promene na sajtu odnosno aplikaciji se mogu dešavati u bilo kom trenutku i bez najave. Prodavac se ne obavezuje na redovno ažuriranje Sadržaja. Prodavac ne garantuje da će sajt odnosno aplikacija raditi bez prekida i grešaka, da će nedostaci biti blagovremeno ispravljeni ili da će sajt odnosno aplikacija biti komplatibilan sa hardverom ili softverom posetioca. - Politika privatnosti je sastavni deo ovih Prava i obaveza prodavca i potrošača.
- Prodavac može periodično menjati i/ili menjati i dopunjavati ova Prava i obaveze prodavca i potrošača, te je na sajtu odnosno u aplikaciji uvek objavljen ažurirani tekst važeći u momentu zaključenja Ugovora na daljinu . Osim ako je izričito navedeno drugačije, izmene i/ili izmene i dopune Uslova biće na snazi i primenjivaće se odmah nakon njihovog objavljivanja. Pristupanjem sajtu odnosno aplikaciji Potrošač potvrđuje da je saglasan sa važećim Pravima i obavezama prodavca i potrošača.
- Prodavac zadržava pravo da po sopstvenoj odluci prilagodi ili ukloni sajt odnosno aplikaciju i/ili dostupne usluge, u celosti ili delom i bez prethodnog obaveštenja. Isključujemo odgovornost za bilo kakvu štetu koja se može javiti kao posledica izmene, brisanja ili nedostupnosti sajta i pratećih usluga, bez obzira na razloge i trajanje te nedostupnosti.
- Prodavac nije odgovoran za bilo kakvu štetu koju Potrošač i/ili treće lice može pretrpeti usled grešaka u radu sajta odnosno aplikacije i/ili usluga ili usled virusa ili drugih zlonamernih softvera koji mogu biti instalirani na Vašem uređaju tokom korišćenja sajta odnosno aplikacije, uključujući bilo kakve posledične troškove održavanja, popravke ili ispravke Vašeg hardvera ili softvera. Dalje odredbe o isključenju odgovornosti sadržane su u odeljku ovih Prava i obaveza prodavca i potrošača pod naslovom Isključenje odgovornosti .
- Zadržavamo pravo da ograničimo ili prekinemo pristup ovom sajtu odnosno aplikaciji i/ili odgovarajućim uslugama ukoliko Potrošač i/ili treće lice isti koriste na način kojim se povređuju propisi, ova Prava i obaveze prodavca i potrošača ili odgovarajući dodatni uslovi ili politike Prodavca, uključujući, na primer, povredu autorskih prava, poslovne tajne ili drugih prava intelektualne svojine ili povredu privatnosti i drugih prava ličnosti, itd.
- Potrošač i/ili treće lice ne sme koristiti sajt odnosno aplikaciju za nezakonite svrhe ili na nezakonit način. Sajt odnosno aplikaciji i svi srodni materijali mogu biti zaštićeni pravima intelektualne svojine, a naročito autorskim pravom ili žigom. Bez naše prethodne pisane dozvole ne smete umnožavati bilo koje materijale dostupne preko sajta odnosno aplikacije, uključujući preuzimanje, redistribuiranje i indeksiranje materijala ili bilo koje srodne radnje, bilo manuelno ili korišćenjem automatizovanih sistema ili tehnologije.
- Sajt odnosno aplikacija može da sadrži određene istorijske informacije koje nisu nužno aktuelne i koje su iznete samo za informisanje. Prodavac zadržava pravo da izmeni sadržaj sajta odnosno aplikacije u bilo kom momentu.
- Prodavac može prekinuti redovno funkcionisanje sajta odnosno aplikacije ili njegovog dela, ukoliko je to neophodno kako bi se sprovelo redovno održavanje, ispravile greške ili učinile druge izmene.
- Sajt odnosno aplikacija Prodavca može sadržavati veze ka sajtovima ili aplikacijama kojima ne upravlja Prodavac, te isti nema kontrolu nad tim sajtovima/aplikacijama trećih strana i nije odgovoran za njihovu dostupnost. Ukoliko je Prodavac postavio link prema drugom sajtu i/ili aplikaciji ne podrazumeva to da isti ne podržava, sponzoriše ili na drugi način promoviše ili pomaže taj sajt odnosno aplikaciju, niti da je odgovoran za informacije, sadržaj, usluge, proizvode ili druge materijale dostupne na tom sajtu odnosno aplikaciji ili preko njih. Prodavac ne preuzima odgovornost za onlajn prenos govora, slika ili podataka ili za drugi oblik prenosa preko bilo kog uvezanog sajta odnosno aplikacije. Prodavac ne preuzima odgovornost za bilo kakvu štetu koja se može javiti kao posledica pristupa drugom sajtu odnosno aplikaciji preko te veze ili usled korišćenja sadržaja, podataka, proizvoda, usluga ili drugih materijala dostupnih na tom sajtu odnosno aplikaciji ili preko njih.
- Isključenje odgovornosti. Prodavac je posvećen održavanju sajta odnosno aplikacije i njihovom pravilnom funkcionisanju, ali nije odgovoran i ne može se smatrati odgovornim za bilo kakve eventualne nedostatke koji mogu postojati na sajtu odnosno aplikaciji i/ili u njihovom funkcionisanju, kao ni za njihove eventualne posledice. Na primer, sajt odnosno aplikacija može imati tehničke nedostatke, sadržati slovne greške ili malver, ili može pak biti zastareo ili neažuran kao posledica naknadnog razvoja.
Sajt odnosno aplikacija (uključujući npr. članke, preporuke, slike i druge vizuelne sadržaje, softver i druge digitalne sadržaje itd.) dostupni su u „viđenom“ stanju, bez ikakvih izjava ili garancija u smislu njihovog marketinškog potencijala, adekvatnosti za određenu svrhu, nivoa kvaliteta, tačnosti, celovitosti, pouzdanosti ili odsustva materijalnih i/ili pravnih nedostataka. Prodavac isključuje sve takve garancije, kao i odgovornost za materijalne i/ili pravne nedostatke, u maksimalnoj meri u kojoj to zakon dozvoljava.
U pogledu funkcionisanja sajta odnosno aplikacije, Prodavac ne garantuje (i) da će sajt odnosno aplikacija i njihovo funkcionisanje ispuniti sve zahteve ili potrebe korisnika; (ii) da će pristup sajtu odnosno aplikaciji biti bez prekida, blagovremen, bezbedan, bez nedostataka ili grešaka, bez virusa i drugih zlonamernih softvera; i (iii) da nedostaci mogu da se isprave. Stoga Prodavac neće snositi bilo kakve troškove eventualnog održavanja ili popravke kompjuterskog hardvera ili softvera Potrošača/korisnika usled bilo kakvih kvarova, uključujući tehničke greške, viruse ili drugi malver-a, ili bilo kojih drugih problema koji Vam se mogu javiti usled korišćenja sajta odnosno aplikacije. Prodavac isključuje odgovornost za običnu nepažnju u pogledu bilo koje štete po bilo kojoj osnovi. - Potrošač/korisnik je saglasan da će nadoknaditi štetu Prodavcu i/ili trećim licima a u pogledu bilo kakvih zahteva, potraživanja ili tužbi trećih lica usled Vašeg nezakonitog ili neovlašćenog korišćenja ovog sajta odnosno aplikacije, ili u vezi sa njim, na način kojim se krše merodavni propisi, odredbe ovih Prava i obaveza prodavca i potrošača, eventualno posebnih uslova korišćenja i Vaše obaveze ili garancije koje proističu iz ovih Prava i obaveza prodavca i potrošača, kao i da ćete ih obeštetiti u smislu ukupne štete, uključujući sudske i advokatske troškove koji se mogu javiti u vezi sa štetom ili kao njena posledica.
- U slučaju da dođe do povrede obaveza iz ovih Prava i obaveza prodavca i potrošača, Prodavac ima pravo da prekine primenu ovih Prava i obaveze prodavca i potrošača, odnosno odgovarajućih dodatnih uslova korišćenja, kao i da obustavi pristup sajtu odnosno aplikaciji, ne ostavljajući dodatni period za otklanjanje povrede. Nakon takvog prekida, obavezni ste da odmah prestanete sa korišćenjem sajta odnosno aplikacije.
- Ova Prava i obaveze prodavca i potrošača primenjuju se i tumače u skladu sa zakonima i drugim propisima Republike Srbije.
Prodavac i Potrošač i/ili treće lice nastojaće mirnim putem da reše sve sporove koji se jave u vezi sa ovim Pravima i obavezama prodavca i potrošača, uključujući i sporove koji se jave u vezi sa praktičnom pripremom, tumačenjem, izvršavanjem, povredom ili prekidom ugovornog odnosa i pravnim posledicama koje nastaju iz toga. Ukoliko sporazum ne bude postignut, spor će rešavati nadležni sud u Beogradu.
PRAVA I OBAVEZE PRODAVCA I POTROŠAČA (USLOVI KORIŠĆENJA), POLITIKA PRIVATNOSTI I ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI.